O NOUS έχει δεχθεί από το 2013 χιλιάδες μαθητές δημοτικού με τους δασκάλους τους, στο πλαίσιο των επισκέψεων σχολείων, για την παρακολούθηση προγραμμάτων ψηφιακής μάθησης.

Το σχολικό έτος 20021 – 2022 λόγω του Covid – 19 θα δεχόμαστε μόνο ένα τμήμα σχολείου την μέρα. Σε περίπτωση που πρόκειται για τμήμα της ίδιας τάξης του ίδιου σχολείου  θα δεχόμαστε και δεύτερο τμήμα την ίδια μέρα, διαφορετική ώρα. Ο χώρος είναι διαμπερής. Το προσωπικό μας είναι πλήρως εμβολιασμένο. Ο χώρος θα απολυμαίνεται μετά την επίσκεψη της κάθε τάξης.

Ο ΝΟUS υλοποιεί 2 προγράμματα ψηφιακής μάθησης καθημερινά: 9.15 – 10.45 και 11.00 -12.30. Το πρόγραμμα έχει την μορφή εργαστηρίου σε ένα περιβάλλον άτυπης εκπαίδευσης. Η διάρκεια και η ώρα των προγραμμάτων προσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες (λόγω ωραρίου) του κάθε σχολείου. Η κάθε τάξη που παρακολουθεί γίνεται μέλος του ΝΟUS. To κόστος για κάθε μαθητή είναι 5 ευρώ.

Για να μας επισκεφτείτε με την τάξη σας τηλεφωνείστε  στο 2310 221378 καθημερινά 9.00 – 14.00 ή στείλτε μας email στο info@i-nous.org και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί σας. Σε περίπτωση οικονομικής δυσκολίας μαθητών το ινστιτούτο καλύπτει την συνδρομή των μαθητρίων/ μαθητών.

Τα προγράμματα του ΝΟUS έχουν σαν στόχο τη χρήση των νέων τεχνολογιών για την μάθηση.

Οι μαθητές χρησιμοποιούν υπολογιστές, tablets, διαδραστικό πίνακα, σύστημα Οsmo με I pad,  επαυξημένη πραγματικότητα, 3d γυαλιά εικονικής πραγματικότητας και άλλες νέες τεχνολογίες για να  δημιουργήσουν ένα ψηφιακό project ανάλογα με την θεματική ενότητα που έχει επιλέξει να παρακολουθήσει η σχολική τάξη. Η παιδαγωγική προσέγγιση που χρησιμοποιούμε είναι το project based learning, το  SEL (social emotional learning) και η ψηφιακή αφήγηση (digital storytelling). H κάθε τάξη μας «λέει» μια ψηφιακή ιστορία. Τα ψηφιακά project των σχολείων αναρτώνται on line. Σκοπός μας τα παιδιά να περάσουν καλά μαθαίνοντας.

  • Τοπική Ιστορία Θεσσαλονίκης.
  • Ασφάλεια στο διαδίκτυο και ορθή χρήση του δικτύου από τα παιδιά.
  • Ενσυναίσθηση – Σχολικός εκφοβισμός.
  • Διαφορετικότητα.
  • Νοιάζομαι.
  •  Ψηφιακός χάρτης της φύσης (Φυσικό Περιβάλλον).
  •  Μάθημα Ευτυχίας

Όλα τα προγράμματα του ΝΟUS στηρίζονται στο “project based learning”, δηλαδή ζητούμε από τους μαθητές να μας παρουσιάσουν, με ψηφιακά μέσα, την απάντηση στο ερώτημα που τους τίθεται ή ζητείται να αφηγηθούν ψηφιακά μια ιστορία.  Για παράδειγμα στο πρόγραμμα «Νοιάζομαι»  οι μαθητές καλούνται να μας δείξουν πως είναι μια πόλη που «νοιάζεται». Tι μπορούν να κάνουν οι κάτοικοι της γι αυτό; Πως μπορούν να βοηθήσουν την πόλη; Tα  παιδιά δημιουργούν ψηφιακές ταινίες κατά την διάρκεια του προγράμματος που «ανεβάζουμε» στο κανάλι του ΝΟUS στο  you tube.  Δεν εμφανίζονται τα πρόσωπα των παιδιών αλλά οι ταινίες γίνονται είτε με φωτογραφίες που βγάζουν τα ίδια τα παιδιά (πρόγραμμα τοπική ιστορία) ή με κινούμενα σχέδια που δημιουργούν τα παιδιά στα άλλα προγράμματα.

Μέθοδος: Χρησιμοποιούμε project based learning με νέες τεχνολογίες. Σκοπός μας οι μαθητές να γνωρίσουν, με ψηφιακά μέσα,το θεματικό αντικείμενο που πραγματευόμαστε και αφου βρουν τις ανάλογες πληροφορίες να τις  παρουσίασουν με ψηφιακό τρόπο. Τα παιδιά δημιουργούν ιστορίες με ψηφιακά μέσα χωρίς να χάνεται η διαδικασία της αφήγησης.    Όλες οι δουλειές των σχολείων είναι on line, δηλαδή έχετε πρόσβαση σε αυτές και μετά το τέλος του προγράμματος. Σε όλα τα προγράμματα γίνεται εισαγωγή στο θέμα με προβολή βίντεο που αναφέρεται στο θεματικό πεδίο και μικρής διάρκειας συζήτηση με τα παιδιά. Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες. Κάθε ομάδα καθοδηγείται από παιδαγωγό του ΝΟUS που βοηθάει τα παιδιά να βρουν τις πληροφορίες που ζητάμε με τη βοήθεια ψηφιακών μέσων και να τις παρουσιάσουν.

Μέσα: Στα προγράμματα χρησιμοποιούμε ψηφιακά μέσα όπως υπολογιστές, tablets, διαδραστικό πίνακα, γραφίδα, σύστημα OSMO με I pad, γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, βιβλία επαυξημένης πραγματικότητας καθώς και εκπαιδευτικά λογισμικά (πολλά από αυτά έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί από το ΝOUS).

Στόχος: Καθώς σκοπός του ΝΟUS είναι η προώθηση της ηλεκτρονικής μάθησης στην Ελλάδα για όλους ο κάθε δάσκαλος που παρακολουθεί το πρόγραμμα θα λαμβάνει φάκελο με οδηγίες για χρήση των εκπαιδευτικών ελεύθερων λογισμικών του ΝΟUS σε περίπτωση που θέλει να τα χρησιμοποιήσει στην τάξη του. Στόχος μας να δώσουμε στους δασκάλους δωρεάν πρόσβαση σε εύχρηστα λογισμικά που βοηθούν στην μάθηση. Επίσης δημιουργήσαμε μια λίστα με βίντεο, ανά θεματική ενότητα, έτσι ώστε, εάν επιθυμείτε να κάνετε μια εισαγωγική πολυμεσική παρουσίαση στην τάξη να βρίσκετε εύκολα το κατάλληλο βίντεο.

Κόστος: Η συνδρομή για τις τάξεις που θέλουν να παρακολουθήσουν είναι 5 ευρώ ανά μαθητή. Σε περίπτωση οικονομικής δυσκολίας μαθητών το ινστιτούτο καλύπτει την συνδρομή τους.

Τοπική ιστορία – Για Ε΄ και Στ’ δημοτικού. Σκοπός: Η εκμάθηση της ιστορίας της Θεσσαλονίκης με την χρήση των νέων τεχνολογιών. Συνοπτική παρουσίαση: Οι μαθητές έχουν διάφορους ρόλους όπως φωτογράφοι-δημοσιογράφοι, εκδότες, σκηνοθέτες. Μαθητές με tablets φωτογραφίζουν την  πόλη,  άλλοι μαθητές παίζουν ψηφιακά παιχνίδια γνώσεων αναφορικά με την ιστορία της πόλης και κάποιοι άλλοι την δημιουργούν όπως την «φαντάζονται». Όλες οι εργασίες γίνονται με τη χρήση υπολογιστών. Οι μαθητές δημιουργούν μικρή ταινία με τις πληροφορίες που έχουν συλλέξει και τις φωτογραφίες που έχουν βγάλει. Δημιουργούν ηλεκτρονικό βιβλίο που αναφέρεται στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της πόλης. Ακολουθεί παρουσίαση της δουλειάς της κάθε ομάδας από τους μαθητές.

Ασφάλεια στο διαδίκτυο και ορθή χρήση του δικτύου από τα παιδιά – Για Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ τάξεις. Σκοπός: Παρά την αδιαμφισβήτητη χρησιμότητά του το Διαδίκτυο υποκρύπτει και κινδύνους. Σκοπός μας η ενημέρωση των μαθητών για τους κινδύνους στο διαδίκτυο αλλά και πως μπορούν να το χρησιμοποιήσουν για δημιουργία και εκπαίδευση. Συνοπτική παρουσίαση: Οι μαθητές παίζουν ένα ψηφιακό παιχνίδι που αναφέρεται στους κινδύνους του διαδικτύου αλλά και στην χρησιμότητα του. Δημιουργούν μια on line ψηφιακή εφημερίδα και ένα δελτίο ειδήσεων. Γίνεται παρουσίαση της εφημερίδας και του δελτίου ειδήσεων τα οποία και παρουσιάζουν στο τέλος του προγράμματος.

Ενσυναίσθηση – Σχολικός εκφοβισμός. Για όλες τις τάξεις. Σκοπός:  Η ενίσχυση της ενσυναίσθησης των μαθητών ώστε να ευαισθητοποιηθούν στην επίδραση των πράξεων και των συμπεριφορών τους στην ζωή των άλλων. Συνοπτική παρουσίαση: Οι μαθητές δημιουργούν μια μικρή ταινία που διαδραματίζεται σε μια τάξη όπου μια ομάδα μαθητών φέρεται άσχημα σε έναν μαθητή αλλά όταν δεν είμαστε εγωιστές υπάρχει πάντα λύση! Τα παιδιά δημιουργούν μόνοι τους την ιστορία με την βοήθεια βιβλίων που χρησιμοποιούν την τεχνολογία της  Επαυξημένης Πραγματικότητας καθώς τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται… Ακολουθεί παρουσίαση των ταινιών.(Best practice για την Ελλάδα)

Πρόγραμμα Διαφορετικότητα – Για όλες τις τάξεις δημοτικών σχολείων. Σκοπός:  Η ευαισθητοποίηση των μαθητών στην  έννοια της διαφορετικότητας και μέσω αυτού η ανάπτυξη ισότιμων σχέσεων στο σχολικό περιβάλλον και γενικότερα στο κοινωνικό τους περιβάλλον. Συνοπτική παρουσίαση: Με λογισμικό του ΝΟUS,  αλλά και με συνεργατικό πίνακα οι μαθητές δημιουργούν και αφηγούνται την συνέχεια μίας ιστορίας που αναφέρεται στην διαφορετικότητα χρησιμοποιώντας πολυμέσα.  Με την χρήση του OSMO + ipad υλοποιούν δραστηριότητα που συνδέεται με την ιστορία. Δημιουργούν βίντεο με τις εικόνες που δημιούργησανπροσθέτοντας αφήγηση. Ακολουθεί παρουσίαση της δουλειάς της κάθε ομάδας.

Πρόγραμμα Nοιάζομαι (Ευγένεια –Σεβασμός – Επικοινωνία – Συναισθήματα) Για όλες τις τάξεις. Σκοπός:  H ανάπτυξη της κοινωνικής συνείδησης και της ενσυναίσθησης με κεντρικούς άξονες την ορθή επικοινωνία, την ευγένεια και το σεβασμό (προς τους άλλους, το περιβάλλον που ζούμε, τις ανθρώπινες αξίες). Συνοπτική παρουσίαση: Οι μαθητές παίζουν  ψηφιακό παιχνίδι – δραστηριότητα «η πόλη που νοιάζεται» όπου οι μαθητές «διορθώνουν» τα προβλήματα της πόλης. Οι μαθητές έχουν διάφορους «ψηφιακούς» ρόλους (μαζεύουν σκουπίδια, βάφουν κτήρια, ταΐζουν αδέσποτα, βοηθούν ηλικιωμένους, φροντίζουν πάρκα κλπ.). Το κάθε παιδί μιλάει στην κάμερα για την «δουλειά» που έκανε ώστε να «διορθώσει» την πόλη. Τα πρόσωπα των μαθητών δεν εμφανίζονται στην ταινία.

Μπορείτε να υλοποιήσετε το πρόγραμμα και εξ αποστάσεως. Εάν θέλετε να παρακολουθήσετε απομακρυσμένα στέλνετε email και σας στέλνουμε κωδικούς πρόσβασης  ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Ψηφιακός χάρτης της φύσης». Σκοπός:  Η γνωριμία των μαθητών με τα είδη της πανίδας και χλωρίδας (για A΄, Β΄, Γ΄ δημοτικού). Σκοπός: Η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα προστασίας του (Για Δ΄, Ε΄, Ζ΄ δημοτικού). Συνοπτική παρουσίαση: Η κάθε τάξη διαλέγει μια διαφορετική περιοχή του κόσμου. Ανατίθεται σε κάθε παιδί ένα ζώο ή φυτό για το οποίο ο μαθητής/μαθήτρια βρίσκει πληροφορίες και εικόνες και τις εισάγει στον διαδραστικό χάρτη της φύσης που έχει δημιουργήσει ο ΝΟUS. Οι μαθητές/τριες δημιουργούν βίντεο όπου με τη φωνή τους περιγράφουν το είδος που διάλεξαν. Σε λογισμικό του  ΝΟUS οι μαθητές δημιουργούν την εικόνα του «υγιούς» περιβάλλοντος. Στο πρόγραμμα χρησιμοποιούνται γυαλιά εικονικής πραγματικότητας  έτσι ώστε οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να δουν ζώα και φυτά σαν  να ήταν … αληθινά! Οι μαθητές της Δ΄, Ε΄, Ζ’ δημοτικού ασχολούνται με τους κινδύνους που απειλούν το περιβάλλον.

Πρόγραμμα  Mάθημα Ευτυχίας

Zηλέψαμε το the Greater Good Science Center από το πανεπιστήμιου του Berkeley και σχεδιάσαμε ένα Μάθημα Ευτυχίας για μαθητές δημοτικού. Για όλες τις τάξεις δημοτικών σχολείων. Σκοπός:  Η εμβάθυνση στις παρακάτω έννοιες.

Τι είναι ευτυχία;

  • Ευτυχία είναι να  διασκεδάζεις με τους φίλους μου
  • Ευτυχία  είναι να είσαι αγαπητός.
  • Έχω αυτοεκτίμηση
  • Έχω εμπιστοσύνη στον εαυτό μου
  • Μπορώ να προσπαθήσω να κάνω τα όνειρα μου πραγματικόητα.
  • Όταν κάνω καλά πράγματα, χαίρομαι με τον εαυτό μου
  • Χαίρομαι με την χαρά των φίλων μου
  • Προσπαθώ για το «καλό».
  • Έχω εν συναίσθηση

Συνοπτική παρουσίαση: Οι μαθητές χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες μας κάνουν ένα μάθημα… ευτυχίας. Μας μιλούν για την ευτυχία και  δημιουργούν ψηφικά εικόνες ευτυχίας με λογισμικά κινούμενων σχεδίων και ζωγραφικής. Οι μαθήτριες/ μαθητές δημιουργούν μια ψηφιακή ταινία στην οποία μας μιλούν για το τι τις/τους κάνει ευτυχισμένους.. Οι μαθητές χρησιμοποιύν tablets, υπολογιστές, OSMO + ipad, εικονική πραγματικότητα για να εμπνευστούν. Ακολουθεί παρουσίαση της δουλειάς της κάθε ομάδας.